Visie en vernuft, de wereld over 20 jaar…

12 november 2018 in Lezing

Vaak worden multinationals, zeker chemische bedrijven, omschreven als boosdoeners waar het gaat om een leefbare wereld: gezondheid, milieu, kloof tussen arm en rijk. We kennen de macht van multinationals: over lands- of continentsgrenzen heen.

In september stond DSM tweede op de Fortune’s  ‘Change the world’ ranglijst. Wat doet een bedrijf als DSM om die vermelding te verdienen? Hoe werkt het aan verbeteringen op gebied van voedselproductie, klimaat, circulaire economie: kortom aan duurzaamheid in de ruimste zin van het woord?

Op maandagavond 12 november vertelt Arthur Simonetti, marketing directeur DSM, in de Kapel naar welke oplossingen het bedrijf zoekt, hoe hieraan gewerkt wordt. En belangrijk element: waar hijzelf en zijn collega’s hun inspiratie vinden. Een stimulans voor onze creativiteit en doorzettingsvermogen!

Gerelateerde evenementen


Het appel van Nietzsche op de verantwoordelijke mens in een hedendaags (feministisch) filosofisch perspectief

20:00 26 maart 2019 Koorkerk - Middelburg

Woon je in Zeeland en mag het geloof voor jou...

De kruistochten. De heftigste botsing tussen christendom en islam.

13.30 - 15.15 6 februari 2019 Radboud Universiteit - Nijmegen

Voor moderne mensen zijn de kruistochten bijna onbegrijpelijk. Hoe kon...

Wij zijn onze geest. Over de plaats van de geest in wetenschap, internet, kunst en het leven.

13.30 - 15.15 1 februari 2019 Radboud Universiteit - Nijmegen

Ons leven is subjectief, maar in de wetenschap en op...

Krijg grip op je digitale leefomgeving

19:30 30 januari 2019 Splendor - Amsterdam

In vier lessen krijg je inzicht in de technische werking...