Visie en vernuft, de wereld over 20 jaar…

12 november 2018 in Lezing

Vaak worden multinationals, zeker chemische bedrijven, omschreven als boosdoeners waar het gaat om een leefbare wereld: gezondheid, milieu, kloof tussen arm en rijk. We kennen de macht van multinationals: over lands- of continentsgrenzen heen.

In september stond DSM tweede op de Fortune’s  ‘Change the world’ ranglijst. Wat doet een bedrijf als DSM om die vermelding te verdienen? Hoe werkt het aan verbeteringen op gebied van voedselproductie, klimaat, circulaire economie: kortom aan duurzaamheid in de ruimste zin van het woord?

Op maandagavond 12 november vertelt Arthur Simonetti, marketing directeur DSM, in de Kapel naar welke oplossingen het bedrijf zoekt, hoe hieraan gewerkt wordt. En belangrijk element: waar hijzelf en zijn collega’s hun inspiratie vinden. Een stimulans voor onze creativiteit en doorzettingsvermogen!

Gerelateerde evenementen


Leren leven met het afvalspook

11:00 - 12:15 2 december 2018 Splendor - Amsterdam

Volgens filosoof Lisa Doeland kunnen we veel over onszelf en...

Verschillend, en dan?

14:30 - 16:30 29 november 2018 Vrije Universiteit - Amsterdam

Wat is de betekenis van compassie in een tijd van...

Eigenbelang, marktwerking en deugden – Johan Graafland

14:45 - 16:30 29 november 2018 Universiteit van Tilburg

Na de economische crisis is er meer belangstelling voor de...

Ubuntu, een Afrikaanse filosofie – Annette Mul

19:45 28 november 2018 Remonstrantse kerk - Haarlem

Ubuntu. Een Zuluwoord, maar een universeel concept. Umntu Ngmuntu Ngbantu...